• 2106824757

  • Διονυσίου Αρεοπαγίτου 5, Μαρούσι

Καλλιτεχνικό εργαστήρι

Το καλλιτεχνικό εργαστήρι λειτουργεί ως μια εξερεύνηση στο χώρο των εικαστικών τεχνών. Αφήνοντας τα παιδιά ελεύθερα να δημιουργήσουν νέες ιδέες και να αλληλεπιδράσουν χρησιμοποιώντας την φαντασία τους, γνωρίζουν και εξοικειώνονται σταδιακά με την εικαστική έκφραση. Μέσα από διάφορες μορφές, πειραματισμό με υλικά, ομαδικές και ατομικές εργασίες, θα προσπαθήσουμε να εκφράσουμε τον εσωτερικό μας κόσμο. Στόχος είναι η ανάπτυξη της ψυχικής υγείας του παιδιού, η εξωτερίκευση του ψυχικού του κόσμου και η ανάπτυξη της δημιουργικής έκφρασης

Ομάδα φροντίδας κήπου – καλλιεργητική

Τα οφέλη της φύσης τόσο για την ψυχική όσο και για τη σωματική υγεία του ανθρώπου είναι γνωστά εδώ και πολλά χρόνια. Πολλά συστήματα εκπαίδευσης και μέθοδοι θεραπείας βασίζονται στην επαφή με τη φύση (forestschools, ecotherapy, experiential education κ.ά.) Τα παιδιά, που ζουν σε ένα αστικό τοπίο, όπως η Αθήνα, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το φυσικό κόσμο και να πάρουν ποικίλα ερεθίσματα, που η φύση προσφέρει σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο της ζωής τους και τα οποία είναι σημαντικά τόσο για τη σωματική όσο και για τη ψυχική τους υγεία.

Το πλεονέκτημα ενός μεγάλου κήπου με δέντρα και διάφορα φυτά μας έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε ομάδες κήπου με διεπιστημονικό συντονισμό και ποικίλους στόχους. Τα παιδιά στον κήπου έχουν πρώτα απ’ όλα την ευκαιρία να γνωρίσουν το φυσικό περιβάλλον δρώντας μέσα σε δέντρα, θάμνους, λουλούδια, οπωροκηπευτικά και μυρωδικά και να εξερευνήσουν τις μορφές ζωής που αναπτύσσονται μέσα σε αυτό όπως χελώνες, σαλιγκάρια, έντομα κ.α. Η αντίληψη της αλλαγής των εποχών όπως αντανακλάται μέσα στον κήπο είναι επίσης ένα γνωστικό αντικείμενο που όταν γίνεται βιωματική εμπειρία συναρπάζει τα παιδιά.

Εκτός από παρατήρηση και εξερεύνηση η ομάδα έχει και καλλιεργητικές δραστηριότητες. Η κάθε δράση χωρίζεται σε απλά βήματα που ακολουθούνται από τα παιδιά διαδοχικά βοηθώντας τα παιδιά στην οργάνωση της σκέψης και της δράσης. Το κάθε παιδί μπορεί να πραγματοποιήσει κάποιες εργασίες μόνο του (π.χ. πότισμα, σκάλισμα) αναπτύσσοντας την αυτονομία και ως εκ τούτου την αίσθηση αυτό-αποτελεσματικότητας και την αυτοπεποίθησή του.

Κάποιες άλλες δραστηριότητες όμως, όπως να σηκώσουμε μία βαριά πέτρα, χρειάζονται συνεργασία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον δουλεύουμε σε ομάδα, τα παιδιά διευρύνουν τα επικοινωνιακά τους μέσα και εξασκούν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και οι εργασίες γίνονται πιο γρήγορα και πιο διασκεδαστικά.

Σε κινητικό επίπεδο η  χρήση προσαρμοσμένων εργαλείων για τις καλλιεργητικές εργασίες αναπτύσσουν τόσο την αδρή όσο και τη λεπτή κινητικότητα των παιδιών. Αφενός τα παιδιά νιώθουν πιο δυνατά και αφετέρου όντως μέσω της εργασίας με τα χέρια αυξάνει ο μυϊκός τους τόνος.

Εκτός από το καλλιεργητικό κομμάτι στον κήπο, τα παιδιά- μέλη της ομάδας έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τους καρπούς του κόπου τους. Για παράδειγμα η δημιουργία ενός στεφανιού με λουλούδια ή η παρασκευή μια μαρμελάδας βοηθά τα παιδιά  να αντιληφθούν εμπειρικά τη συνέχεια της διαδικασίας από την καλλιέργεια ως τη συγκομιδή και την αξιοποίηση του κάθε καρπού. Νιώθουν μέρος της φύσης και ταυτόχρονα η δυνατότητα για παιδαγωγική αξιοποίηση διευρύνεται. Επιπροσθέτως τόσο κατά το καλλιέργεια, όσο και κατά τη μεταποίηση ασκούνται δεξιότητες που μπορούν να συνεισφέρουν και σε μια ενδεχόμενη αντίστοιχη προεπαγγελματική εκπαίδευση στο μέλλον.

Τέλος, η συνύπαρξη παιδιών τυπικής ανάπτυξης με παιδιά με δυσκολίες σε φυσικό περιβάλλον και με κοινό στόχο έχει αποδειχθεί ότι είναι ωφέλιμη και για τις δύο πλευρές. Από τη μία πλευρά ο ειδικός πληθυσμός έχει την ευκαιρία να εξασκήσει τις κοινωνικές δεξιότητές του με αυθόρμητο τρόπο, να γενικεύσει τις κατεκτημένες του δεξιότητες και κυρίως να μοιραστεί μια δραστηριότητα χαράς. Από την άλλη πλευρά τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης ευαισθητοποιούνται, ανοίγουν τους ορίζοντές τους και μαθαίνουν πώς να υποστηρίζουν τους ανθρώπους γύρω τους.

Η εξάσκηση τόσων διαφορετικών δεξιοτήτων με τρόπο απλό και αυθόρμητο γίνεται γιατί για τα περισσότερα παιδιά η δράση στο φυσικό περιβάλλον αποτελεί από μόνη της κίνητρο. Ας δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να απολαύσουν ένα κομμάτι φύσης δίπλα στο σπίτι τους!

Θεατρικό Εργαστήρι-Θεατρική Ομάδα

Βάζουμε πλώρη για το Θεατρικό Εργαστήρι στην ΚοινΣΕπ Συνυπάρχειν Καρπός με συνεπιβάτες τα παιδιά και εφήβους! Στις ομάδες δημιουργικής γραφής και αυτοσχέδιου θεάτρου για εφήβους, οι έφηβοι σε ένα ασφαλές και πλούσιο σε καλλιτεχνικά ερεθίσματα περιβάλλον και υπό το πρίσμα της συστημικής προσέγγισης ομάδων, χρησιμοποιούν ως εργαλεία τους θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς, τη μουσική και την αυθόρμητη δημιουργική γραφή για να εκφραστούν, να πειραματιστούν και να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες.

Ελάτε να φτιάξουμε τον καινούργιο θίασο gelosi και σαν άλλοι ηθοποιοί της commedia dell’ arte να ξεδιπλώσουμε τα εκφραστικά μας μέσα, να κοινωνικοποιηθούμε, να ενισχύσουμε την ενσυναίσθησή μας και πάνω από όλα να χαρούμε στους δρόμους της φαντασίας και της δημιουργικότητας! Απευθύνεται σε ηλικίες 10-15 ετών.

Δημιουργική γραφή

‘’Οι λέξεις που σώζουν’’

Φράσεις ανολοκλήρωτες, σενάρια και στίχοι στο ημίφως, ποιήματα ημιτελή, ιστορίες πλοκής και τόσα άλλα, στο Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής θα φωτιστούν υπό τον προβολέα της φαντασίας και της δημιουργικότητας.

Ελάτε να εξερευνήσουμε τα μονοπάτια της πολυτροπικής τέχνης του λόγου, μέσα από τα εργαλεία και τις τεχνικές της δημιουργικής γραφής!

    Φόρμα Ενδιαφέροντος