• 2106824757

  • Διονυσίου Αρεοπαγίτου 5, Μαρούσι

 Μουσικοκινητική Αγωγή Orff

Η μουσική είναι ένας τρόπος επικοινωνίας, έκφρασης, αλληλεπίδρασης. Επιδρά ολιστικά στην ανάπτυξη των παιδιών συμβάλλοντας στην εσωτερική τους ισορροπία. Tα παιδιά που έρχονται σε επαφή με τη μουσική από πολύ μικρή ηλικία αναπτύσσουν την ελεύθερη έκφραση, τη δημιουργικότητα, φαντασία και αποκτούν ιδιαίτερα ανεπτυγμένη συναισθηματική νοημοσύνη. Η κατανόηση, η ακρόαση, η δημιουργία ή η εκτέλεση της μουσικής απαιτούν πνευματική διεργασία και εφαρμογή ποικίλων λειτουργιών. Tα παιδιά εξερευνούν και γνωρίζουν τον κόσμο της μουσικής βιωματικά, μέσα από την ανάπτυξη της εκφραστικότητας, την καλλιέργεια της κινητικότητας και τον αυτοσχεδιασμό όπου συμμετέχει η μουσική, ο λόγος και η κίνηση.

Για παιδιά 2,5 έως 3,5 ετών

Σε αυτήν την ηλικία η μουσική τους προσφέρει ασφάλεια, ικανοποίηση, ηρεμία και είναι ένα σημαντικό ερέθισμα που βοηθά τα παιδιά να προχωρήσουν ομαλότερα από το ένα στάδιο ανάπτυξης στο επόμενο. Ταυτόχρονα, δημιουργείται μια νέα γλώσσα επικοινωνίας που συμβάλλει στην εμβάθυνση συναισθηματικών δεσμών μεταξύ παιδιού και γονέα και παράλληλα εφοδιάζει το παιδί με εργαλεία που θα το οδηγήσουν προοδευτικά στην αυτονομία του. Το τμήμα βασίζεται στη συνεργασία των παιδιών μέσα σε μια ομάδα, στη μίμηση, στην επικοινωνία, στον αυτοσχεδιασμό, στις ασκήσεις ακοής, στην παρατήρηση, στη μεταφορά της κινητικής δράσης στα όργανα, καθώς και στην επαφή με το τραγούδι, τη μελωδία και τα διάφορα μουσικά όργανα.

Για παιδιά 3,5 έως 12 ετών

Τα παιδιά απολαμβάνουν την ομαδικότητα και τη συνεργασία μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και παράλληλα αποκτούν αυτογνωσία και αναπτύσσουν την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και στους άλλους. Σε αυτήν την ηλικία, παίζουμε και τραγουδάμε με μουσικά όργανα (κρουστά και άλλα όργανα κατάλληλα για την ηλικία), τα οποία συνδυάζονται με παιχνίδια ρυθμού και ηχομιμητικές κινήσεις. Μέσα από μουσικές δραστηριότητες και παιχνίδια ακοής, γνωρίζουμε μουσικές έννοιες, όπως αυτή της έντασης, της χροιάς και του ύψους. Τα παιδιά πειραματίζονται με φωνητικές ασκήσεις τραγουδώντας. Ακούμε μουσική διαφόρων ειδών, γνωρίζουμε όργανα της παραδοσιακής, καθώς και δυτικής μουσικής.

Εκμάθηση φλογέρας

Για παιδιά 6-12 ετών το πρόγραμμα εμπλουτίζεται με την εκμάθηση φλογέρας. Η φλογέρα είναι ένα όργανο που ενδείκνυται για την παιδική ηλικία, γιατί μπορεί να παιχτεί εύκολα και να εισάγει τη παιδιά στον κόσμο των πνευστών μουσικών οργάνων. Το μάθημα γίνεται σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο, μια φορά την εβδομάδα, όπου εφαρμόζονται μουσικοπαιδαγωγικές πρακτικές. Στη διάρκειά του, τα παιδιά μαθαίνουν φλογέρα διασκεδάζοντας, αγαπώντας με αυτό τον τρόπο το πρώτο τους μουσικό όργανο. Στο μάθημα θα μάθουμε τη σωστή παραγωγή του ήχου, τη σωστή στάση και αναπνοή, τις βασικές αρχές της μουσικής, το διάβασμα παρτιτούρας, να τραγουδάμε και να παίζουμε στην φλογέρα τραγούδια με ρεπερτόριο διαφόρων εποχών. Στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη των πρώτων μουσικών δεξιοτήτων των παιδιών, συμμετέχοντας σε μουσικό σύνολο. Να γνωρίσουν και να βιώσουν τη μουσική εκτέλεση και να χτίσουν τις βάσεις που είναι κοινές για όλα τα πνευστά όργανα.

Ψυχοκινητική Αγωγή

Το πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής απευθύνεται σε παιδιά 4-6 ετών και πραγματοποιείται κάθε Παρασκευή απόγευμα 6.30-7.15 στον κήπο της ΚοινΣΕπ Συνυπάρχειν Καρπός.

Υπεύθυνοι είναι ένας γυμναστής ειδικής αγωγής και μια νηπιαγωγός και ως στόχο έχουν τη συνολική ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών, εκθέτοντάς τα σε κοινωνικές και κινητικές εμπειρίες, αλλά και σε εμπειρίες με διάφορα υλικά.

Με ομαδικά παιχνίδια και άλλες  δραστηριότητες, που καλλιεργούν την αδρή, αλλά και τη λεπτή κινητικότητα, η Ψυχοκινητική Αγωγή αναπτύσσει τόσο τις κινητικές ικανότητες των παιδιών, όσο και άλλες δεξιότητες, όπως την κοινωνικοποίηση και τη συνεργασία, αλλά και την αυτοπεποίθηση και την αυτονομία τους.

Αθλητικά παιχνίδια

Το πρόγραμμα “αθλητικά παιχνίδια” απευθύνεται σε παιδιά από 7 έως 15 ετών τυπικής ανάπτυξης και σε παιδιά με αναπτυξιακές ή άλλου είδους δυσκολίες, χωρισμένα σε επιμέρους ηλικιακές ομάδες.

Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά εκτίθενται σε κινητικές εμπειρίες  εμπνεόμενες είτε από αθλήματα είτε από δραστηριότητες στη φύση. Η προσαρμογή στα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας τους γίνεται με προσοχή και ακολουθεί με σεβασμό τις προσωπικές ιδιαιτερότητες.

Μέσα από τις ομάδες, τα παιδιά με δίαυλο το παιχνίδι εκτίθενται σε κινητικές και κοινωνικές εμπειρίες. Παράλληλα η χρήση διαφορετικών υλικών και ο χειρισμός τους, εμπλουτίζει τα παιδιά αισθητηριακά.

Τα παιδιά παίζοντας αντιμετωπίζουν διασκεδαστικές κινητικές προκλήσεις, αναγνωρίζουν καινούρια κινητικά πρότυπα και τελικά βελτιώνουν την ποιότητα της κινητικής τους ανταπόκρισης καλλιεργώντας την λεπτή και την αδρή τους κίνηση, τον συντονισμό, την ισορροπία και τον προσανατολισμό κ.α Παράλληλα χτίζουν σχέσεις ομαδικότητας, συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και αποδοχής.

    Φόρμα Ενδιαφέροντος